Terug naar Programma

Late Night: Shorts

Door Mahan Esfahani, Daria van den Bercken, Yeol Eum Son

De Piano Biënnale opende met het oudste en het nieuwste pianoconcert. Tussen die twee werken werd natuurlijk ongelofelijk veel spannende muziek geschreven voor ons favoriete instrument, waarmee we nog een hele Biënnale vooruit kunnen.

Tijdens dit late night-concert spelen drie toppianisten hun favoriete baanbrekende, korte werk. Op het programma staan korte werken die revolutionair zijn geweest in de muziekgeschiedenis, werken die exemplarisch zijn voor een nieuwe taal in de muziek. Wat dacht je van de vernieuwende kleurenweelde van Debussy, de ongekende virtuositeit van Liszt of een hoofdrol voor het glissando op de toch aardig hoekige toetsen van de vleugel? Shorts, van barok tot nu!

Tickets

De Vereeniging,
Nijmegen

Tickets zijn beschikbaar vanaf 31 januari

Wat ga je zien?

    item.image.title item.image.title item.image.title

    Programma

    Domenico Scarlatti — Sonates
    Nikolai Kapustin – Etude op. 67 nr. 1 “Glissandi”
    Ernesto Lecuona – Mazurka Glissando
    Franz Liszt — Rhapsody nr.10
    Gyorgi Ligeti – Continuum
    Claude Debussy — La terrasse des audiences du clair de lune
    Claude Debussy — Général Lavine – Eccentric
    Claude Debussy — Feux d’Artifice

    Credits

    Mahan Esfahani, klavecimbel
    Daria van den Bercken, piano
    Yeol Eum Son, piano

    Meer weten?

    Mahan Esfahani

    Facebook
    Website
    Soundcloud

    Daria van den Bercken

    Facebook
    Website
    Spotify
    Youtube

    Yeol Eum Son

    Instagram
    Website
    Spotify
    Youtube

    Misschien vind je dit leuk

    HOOFDFOTO DSC07759 Olga Credit Yat Ho Tsang (1)

    Toekomstmuziek

    Geen hokjesdenken voor Olga Pashchenko. Het is niet of-of, maar en-en voor deze Russische klaviervirtuoos: oude en nieuwe muziek, piano en fortepiano.

    HOOFDFOTO, Anders Brogaard (1)

    Bevrijdende improvisaties en meesterwerken

    Ultieme vrijheid: improvisatie! Wereldster Gabriela Montero waagt zich aan dit negentiende-eeuwse gebruik, afgewisseld met Prokofjev, Rachmaninov en Stravinsky.